Promoveaza muzica pe care o faci (Guest Post)

Promoveaza muzica pe care o faci

via Ana Maria @ Industria-Muzicala.Ro

Este o lupta destul de grea ce se da in industria muzica de pe la noi, care industrie nu se poate compara cu cea de afara inca dar se pare ca suntem pe drumul cel bun. De ce zic aceasta? Pentru ca incep sa vina si pe la noi bani si usile nu mai sunt atat de inchise catre alte piete muzicale. Este foarte greu sa ajungi sus, nu insa imposibil. O data ajuns este mult mai greu sa te mentii dar aceasta este deja alta discutie si poate va face subiectul unui alt articol viitor. Ca sa atingem direct subiectul articolului de fata pot spune simplu ca “daca nu te ajuti tu, in mod clar nu o va face nimeni”.

Ai o trupa sau canti solo sau esti un producator inceputurile activitatii artistice. Iti place ceea ce faci si ai ajuns sa fii multumit de calitatea actului tau artistic sau de concluzia acestuia. Daca nu faci ceva ca sa ajungi cunoscut sa munca ta sa aiba si o finalitate nu poti cere altcuiva sa puna cum se spune “osul la munca” pentru tine. Oricine are un inceput iar pentru inceput trebuie sa te faci auzit si asta nu numai de catre parinti si amici. Iata cateva idei care sa te ajute sa iti realizezi un plan strategic pentru ca tu si munca sa sa devina cunoscuta.

Ai nevoie de un demo. De preferat, ca si suport este CD-ul fiind practic singurul suport luat in seama. Nu are nici un rost sa spui ca esti cea mai mare descoperire de la inceput pana in zilele noastre pentru ca au spus-o altii inaintea ta. Trebuie sa  demonstrezi. Fa-ti treaba cat se poate de bine in studio si realizeaza cel mai bun demo al tau.

In pachetul demo, include o biografie, scurta si la obiect. Creaza o mica povestioara despre tine, despre stilul de muzica pe care il adopti, unde vrei sa ajungi si carui target te adresezi. Si ar fi bine sa adaugi si o poza buna, in orice caz nu din seria mama, cainele si cu mine pe plaja la Mamaia. Ar fi o idee sa cheltuiesti ceva timp si bani pentru un album foto realizat profesionist insa daca bugetul nu permite sunt sigura ca vei gasi un prieten care sa te pozeze in aer liber, intr-o zi frumoasa, in care parul iti sta bine.

Cand plicul tau demo este gata ar fi indicat sa gasesti o persoana din presa care sa arunce un ochi peste materialul tau si sa iti indice eventualele puncte slabe pe care ulterior sa le rectifici. Nu-ti ramane apoi decat sa trimiti materialul unei case de discuri dupa ce in prealabil ai luat legatura cu ei prin telefon, emai sau fax si le-ai spus ca opera ta de arta este pe drum.

Total independent de pregatirea cd-ului pentru casele de discuri, poti lua una din piesele tale si sa incerci sa intri pe radio cu ea. Alege posturile care primesc materiale de la trupele aflate la debut si, mai ales acele posturi ale caror playlisturi pot accepta genul de muzica pe care tu il abordezi. Se poate spune acelasi lucru aproximativ si pentru televiziuni. Gandeste-te ca ai CD-ul ca sa poti impresiona. Incearca sa ajungi la emisiuni dedicate trupelor aflate la inceput, focalizate pe talente inca necunoscute. Orice expunere radio si sau tv se constituie ca si portofoliu si reprezinta un punct destul de important al CV-ului tau artistic.

La un moment dat te poti folosi in aceasta promovare de inceput si de un videoclip. Daca alegi sa o faci profesionist te poate costa o avere insa daca ai cativa prieteni cu 2-3 camere poti scoate ceva bunicel la capat. Gandeste-te ca ideea face totul. Vino cu o idee noua care sa surprinda cat mai bine atmosfera productiilor tale si pune-o in practica. Nu o sa te poti bate cu baietii mari la capitolul calitate dar pentru inceput este bine si te poate ajuta. Incearca apoi sa mergi cu materialul la televiziuni si eventual pune-l si pe acesta in plicul demo pentru casele de discuri.

Nu uita de internet. Chiar nu este greu in ziua de azi sa pui mana pe un domeniu si un spatiu de hosting si sa iti creezi o pagina personala. Este modalitatea cea mai la indemana sa poti trimite mesajul tau “around the world” . Incearca sa fie cat mai completa aceasta pagina. Sa aibe o biografie, o galerie foto, sectiune de download si ascultare si date complete de contact. Promoveaza apoi site-ul personal. Cauta portalurile de muzica ce incurajeaza artistii nesemnati si trimite demo-uri.

Roaga-ti prietenii sa vorbeasca de tine sau de trupa ta cu oamenii din industrie fie ca sunt din partea manageriala fie din partea artistica. Orice expunere este benefica si nu poti stii de unde poate pica un contract. Mare atentie insa atunci cand va trebui sa semnezi. Intereseaza-te inainte de persoana sau firma care iti propune un contract si adreseaza-te unui avocat pentru revizuirea a ceea ce va trebui sa semnezi. Este munca ta si e pacat sa te lasi calcat in picioare. Vom vorbi si despre aceasta intr-un articol viitor.

Asa ca, la munca si sa auzim de tine cat mai curand.

Promoveaza muzica pe care o faci (Guest Post)

* Etichete: , , , .
* Articol adaugat in Muzica
* Drepturile asupra fotografiilor sau a videoclipurilor sau a oricaror fisiere media (audio si video) adaugate articolului Promoveaza muzica pe care o faci (Guest Post) apartin celor ce sunt precizati ca si sursa a articolului de fata. In cazul singleurilor si videoclipurilor, drepturile apartin artistilor, managementului sau caselor de discuri cu care acestia sunt semnati.
* Pentru orice precizari, informatii aditionale, completari, pareri referitoare la articolul Promoveaza muzica pe care o faci (Guest Post) puteti folosi zona de comentarii de mai jos sau adresa de email pr@lazardaniel.ro.

Adauga un comentariu